Warsztaty
Muzyczne 15-19 lipca, BOK - MCC

Spotkania z Wami, wspólne muzykowanie, rozmowy i wzajemne inspiracje to jeden z najważniejszych aspektów Festiwalu.

Warsztaty to Wy, utalentowani, pełni pasji do muzyki, otwarci na naukę, gotowi na nowe. My dla Was zapraszamy do Bolesławca najlepszych muzyków w kraju, aby podczas kilku dni wspólnego grania, wyciągnęli z Was to, co najlepsze, pokierowali w dobrym kierunku, przekazali cenne wskazówki, zainspirowali. Wy kreujecie wspomnienia, doświadczenia, zawieracie nowe przyjaźnie. My zapewniamy Wam ku temu warunki. W ciągu dnia organizujemy dla Was pięć godzin intensywnych zajęć w wybranej klasie, konsultacje indywidualne z prowadzącymi, wieczorami jam sessions, podczas których wspólnie z wykładowcami, oraz uczestnikami innych klas będziecie swobodnie grali i śpiewali przed publicznością klubu festiwalowego Blues nad Bobrem.

Pakiety Warsztatowe

Ilu uczestników warsztatów, tyle oczekiwań. Jesteście różni i macie różne potrzeby, a my to szanujemy:) dlatego, aby wyjść Wam naprzeciw przygotowaliśmy trzy pakiety warsztatowe.

Pakiet 1

Skierowany głównie do tych z Was, którzy pochodzą z Bolesławca i okolic, a zatem nie potrzebują noclegów oraz wyżywienia, a zainteresowani są jedynie zajęciami.

Pakiet 3

Dla tych, którzy chcą mieć wszystko zorganizowane i czuć klimat festiwalu 24h na dobę. W tym pakiecie nie interesuje Was nic, tylko to aby nie spóźnić się na zajęcia:) My zajmujemy się całą resztą. W pakiecie 3 zapewniamy Wam nocleg, wyżywienie, transport na koncerty 19 i 20 lipca oraz naszego człowieka, który będzie dla Was wsparciem i kontaktem na miejscu.

Pakiet 2

Przygotowany z myślą o tych z Was, którzy chcą zorganizować sobie nocleg samodzielnie, lub śpią u znajomych, Babci, czy Cioci z Bolesławca, ale chcą skorzystać z pakietu cateringowego i spędzać cały dzień z innymi warsztatowcami! Pamiętajcie, że czas wolny od zajęć i pogaduszki przy porannej kawie, czy obiedzie to także integracja!

Pakiet 1

Pakiet 2

Pakiet 3

30 godzin warsztatów – 5 dni spotkań w ramach wybranej klasy warsztatowej;

Konsultacje indywidualne w ramach wybranej klasy warsztatowej;

5 wieczorów jam sessions-zagraj z prowadzącymi warsztaty oraz innymi uczestnikami BnB 2019;

Zniżki na jedzenie i picie w klubie Festiwalowym;

Przegląd Zespołów Muzycznych + goście specjalni – Stadion MOSiR;

Koncert finałowy - 6 godzin plenerowej uczty muzycznej w miejscu wyjątkowym. To tu nad Bobrem, powstał nasz festiwal i to tu swoje piętno odcisnęli najwięksi polscy muzycy bluesowi: Rysiek Riedel i Dżem, Tadeusz Nalepa, Mira Kubasińska i inni;

Pełne wyżywienie na 5 dni warsztatowych (3 posiłki dziennie w tym jeden ciepły) oraz dzień koncertu finałowego;

Limitowana koszulka BnB 2019;

Zakwaterowanie na 7 noclegów w terminie 14–21 lipca w bursie szkolnej(istnieje możliwość rezerwacji noclegu w hotelach oraz pensjonatach za dodatkową opłatą);

Transport po Przeglądzie Zespołów Muzycznych oraz koncercie finałowym do bursy szkolnej (lub innego miejsca zameldowania);

CENY PAKIETÓW: 699zł 999zł 1299zł

Harmonogram Warsztatów

To, jak będzie wyglądał szczegółowy harmonogram Waszych warsztatów ustalicie z wykładowcą, oraz pozostałymi uczestnikami podczas spotkania organizacyjnego. My przygotowaliśmy dla Was ogólną rozpiskę czasową na cały tydzień pobytu w Bolesławcu. Oto i ona:

niedziela 14 lipca 2019

poniedziałek - czwartek 15 - 18 lipca 2019

  • 14:00 - 17:00 przyjazd i zakwaterowanie uczestników
  • 18:00 spotkanie z organizatorem oraz prowadzącymi
  • 19:00 wspólna kolacja
  • 20:30 jam session w klubie festiwalowym
  • 8:00 - 9:30 śniadanie
  • 10:00 - 13:00 warsztaty
  • 13:30 - 15:00 obiad
  • 15:30 - 18:30 warsztaty
  • 19:00 - 20:30 kolacja
  • 21:00 jam sessions w klubie festiwalowym

piątek 19 lipca 2019

sobota 20 lipca 2019

  • 8:00 - 9:30 śniadanie
  • 10:00 - 13:00 warsztaty
  • 13:15 - 14:15 obiad
  • 14:30 - 17:30 warsztaty
  • 18:00 - 19:00 kolacja
  • 19:30 przegląd zespołów muzycznych, stadion mosir
  • 00:00 transport uczestników do bursy
  • 9:30 - 11:00 śniadanie
  • 11:30 konsultacje z prowadzącymi według indywidualnych ustaleń
  • 15:00 - 17:00 obiad
  • 17:00 koncert finałowy blues nad bobrem 2019, stadion mosir
  • 00:00 jam session klub festiwalowy

niedziela 21 lipca 2019

  • 9:30 - 11:00 śniadanie
  • 12:00 - 14:00 wyjazd uczestników

Gitara

Dla miłośników talentów Jimiego Hendrixa, czy Erica Claptona, choć nie tylko… tego instrumentu po prostu przedstawiać nie trzeba. W programie zajęć nie tylko chwyty, budowanie solówek czy skale gitarowe, ale też praktyczne wskazówki np. jak dobrze ustawić się w pozycji plecy-plecy z wokalistą, żeby wyjść dobrze na zdjęciu:) W tym roku czekają dla Was dwie klasy gitarowe, oraz trzech prawdziwych wirtuozów tego instrumentu. Sprawdźcie szczegóły.

Klasa I Marek Raduli / Jacek Królik

Marek Raduli

Gitarzysta, aranżer, kompozytor, muzyk sesyjny. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. W swojej karierze solowej związany z takimi gatunkami muzycznymi jak jazz, jazz-rock, rock czy blues. Raduli w szkole muzycznej uczył się grać na perkusji. Karierę zaczynał w opolskim środowisku, przez pewien czas grał na gitarze i perkusji w jednym z pierwszych składów TSA. W 1982 roku, już jako gitarzysta, związał się na kilka lat z pop-rockowym zespołem Banda i Wanda, gdzie grał m.in. z Jackiem Krzaklewskim.

W latach 90. był członkiem m.in. Bajmu i grupy Tadeusza Nalepy, jako muzyk sesyjny udzielał się też w wielu innych projektach m.in. z Marylą Rodowicz i Jackiem Skubikowskim. Jednak najbardziej znany jest jako gitarzysta Budki Suflera, w której składzie występował w latach 1993-2003 i z którą nagrał 9 płyt. W 1996 nagrał solowy album Meksykański symbol szczęścia. W 1997 roku czytelnicy czasopisma Gitara i Bas uznali go gitarzystą roku.

Jesienią 2006 został zaproszony do projektu Krzysztofa Ścierańskiego The Colors (perkusja – Paul Wertico, dwie dekady z Pat Metheny Group, wibrafon – Bernard Maseli); w takim składzie zrealizowali dobrze przyjęte, szybkie tournée po Środkowej Europie (Słowacja, Węgry, Polska). Na początku 2007 roku okazało się, że w dorocznym plebiscycie 'Jazz Top 2006' pisma Jazz Forum, w kategorii 'gitara', poprzedzony przez Jarosława Śmietanę i Marka Napiórkowskiego, znalazł się na trzecim miejscu. Wczesną wiosną 2008 roku został zaproszony do pracy w niedawno reaktywowanym krakowskim zespole 'Laboratorium' (Marek Stryszowski – voc, sax, Janusz Grzywacz – kbs, Krzysztof Ścierański – bg). Jednocześnie do koncertowania powrócił zespół 'Raduli SQUAD' (z Radkiem Owczarzem na perkusji). W listopadzie 2008 roku ukazała się druga płyta ΠR2, zatytułowana time52.

W ramach opolskiego Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego w 2003 wystąpił z Willi Calhoun'em oraz Bobym Jarzombkiem, w 2005 z Tonym Roysterem Jr, a w 2009 z Thomasem Langiem.

Jacek Królik

Urodzony w Krakowie w roku 1967 Gitarzysta, muzyk sesyjny i kompozytor. Absolwent Szkoły Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Współtworzył takie zespoły jak: Chłopcy z Placu Broni, Lombard, Tilt, Funk de Nite.

Współpracował z największymi artystami polskiej sceny muzycznej, m.in. z Justyną Steczkowską, Grzegorzem Ciechowskim, Urszulą, Renatą Przemyk, Edytą Górniak, Renią Jusis, Krzysztofem Krawczykiem Janem Kantym Pawluśkiewiczem, Markiem Stryszowskim, Anną Treter, Krystyną Stańko, Adamem Sztabą, Ewą Bem, Robertem Chojnackim.

Od 1997 r. na stałe współpracuje z Grzegorzem Turnauem. Jest współzałożycielem zespołu Brathanki i współautorem największych sukcesów grupy, w której grał do roku 2009. Wraz z Ryszardem Sygitowiczem i Mietkiem Jureckim, od wielu lat tworzy zespół Giganci Gitar. Od roku 2009 współpracuje z Andrzejem Sikorowskim. Jest autorem muzyki do komedii Juliusza Machulskiego "Ile waży Koń Trojański''. Jest współtwórcą gitarowego projektu Rock Loves Chopin II, w którym grają wybitni polscy instrumentaliści Marek Raduli , Damian Kurasz i Ryszard Sygitowicz. 2 grudnia 2017 ukazała się debiutancka płyta gitarzysty, która uzyskała nominację do nagrody Fryderyk.

Od roku 2018 jest szefem muzycznym i członkiem zespołu Krzysztofa Cugowskiego. Wielokrotnie wyróżniany i nagradzany w plebiscytach muzycznych pism branżowych.

Program warsztatów

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z technikami gry na gitarze oraz zasad muzyki wraz z umiejętnościami gry w zespole.

  1. Praca z instrumentem - omówienie oraz ćwiczenia praktyczne
    • podstawowe informacje z zakresu wiedzy o instrumencie
    • kształtowanie dźwięku
    • frazowanie
    • rytm
    • artykulacja
    • technika mix
    • ćwiczenia praktyczne
    • inne techniki gitarowe (Banding, Arpeggia)
    • prezentacja metod ukierunkowanych na uzyskanie hamonii pomiędzy solistą a zespołem
  2. Zajęcia z harmonii, kształcenia słuchu, praktyki estradowej, aranżacji i kompozycji.
    • przygotowanie i opracowanie repertuaru jam sessions
    • wybranie odpowiedniego utworu
    • przygotowanie struktur harmonicznych i rytmicznych
    • nauka utworu w zespole

Wszystko co nowoczesny gitarzysta, chciałby wiedzieć o dobrym graniu na gitarze , ale boi się zapytać. Frazowanie. Kuracje przyspieszające, zwalniające. Skuteczność. Budowanie solówek. Nowinki, ale i szacunek do tradycji. Intrygujące techniki gitarowe. Ustępowanie starszym. Wszechstronność gitarowa.

Ekologia. Podstawowe i czarodziejskie skale gitarowe. Ochrona lasów w Amazonii. Podstawy harmonii. Ochrona wielorybów. Kostkowanie wszelakie. Dobry gust. Podciąganie i vibrato. Pokonywanie przeszkód. Niezbędne podstawy. Rozgrzewki i chłodniki. Szarmanckość. Zagraniczne akordy.

Spory wpływ na rozkład zajęć i ich zawartość merytoryczną ma poziom uczestników, a przede wszystkim oczekiwania grupy.

Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Klasa II Jacek Krzaklewski

Jacek Krzaklewski

Jacek Krzaklewski to rodowity Wrocławianin, muzyk, gitarzysta, kompozytor, aranżer. Od 1989 r. z małą przerwą gitarzysta PERFECT'U - jednej z najpopularniejszych obecnie polskich grup rockowych.

Grał m.in. w zespołach takich jak: Pakt, Romuald i Roman, Test, Spisek, Stalowy Bagaż, Banda i Wanda. Od wielu lat aktywnie uczestniczy jako wykładowca w klasie gitary na warsztatach BLUES NAD BOBREM w Bolesławcu.

Jest współzałożycielem studia BLUESAW w Oleśnicy nagrywającego i promującego młodych artystów. W czerwcu 2000 r. został uznany człowiekiem miesiąca wg plebiscytu lokalnej gazety wrocławskiej "Słowo Polskie"

Obecnie prowadzi szeroko rozwinięta współpracę z innymi muzykami spelniając się jako kompozytor i aranżer.

Program warsztatów

Improwizacja w stylu R&B, Rock, itd. w różnych układach harmonicznych.

Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Wokal

O tym, że wokaliści mają największe powodzenie mówić nie trzeba…szczególnie nie chwalcie się tym w obecności innych warsztatowiczów:) A do tego zawsze macie swój instrument przy sobie! Nie musicie mieć ogromnej skali, aby wziąć udział w tych zajęciach, bo w bluesie chodzi o feeling, charyzmę, pasję, historię do opowiedzenia… Jeśli chcecie posłuchać historii innych uczestników i opowiedzieć swoją, te zajęcia są dla Was. Przez pięć dni będziecie spotykać się z osobistościami, których głosy czarują słuchaczy od wielu lat. Sprawdźcie szczegóły.

Klasa I Maciej Balcar

Maciej Balcar

Urodził się 1 września 1971 roku w Ostrowie Wielkopolskim, tam też stawiał swoje pierwsze kroki na scenie, zarówno muzycznej, jak i teatralnej. Choć szkołę muzyczną ukończył w klasie fortepianu, częściej posługuje się gitarą, bo jest poręczniejsza w transporcie. Ponieważ jest mańkutem i nie miał go kto uczyć, gra i komponuje na praworęcznych gitarach lewą ręką, nie przekładając strun.

Z wykształcenia architekt, z powołania muzyk, z pasją poświęca się też grze aktorskiej: występuje w Teatrze Rozrywki w roli Jezusa w "Jesus Christ Superstar", grał Juranda w spektaklu "Krzyżacy", Rogera w musicalu "Rent", ma na koncie kilka ról w teatrach telewizji i filmach, w tym najważniejszą, rolę Indianera w "Skazanym na Bluesa". Podkładał też polski dubbing do "Mustanga z Dzikiej Doliny".

Maciek jest mężem Wirginii i ojcem trójki dzieciaków: Jeremiego, Bazylego i najmłodszej Noemi. Wolny czas, którego wciąż mało najchętniej spędza na Harleyu, trenuje koszykówkę, uwielbia żużel. Gra również w brydża sportowego.

Miłośnik filmów Greenawaya, obrazów Beksińskiego i prozy Mendozy. Ulubieni muzycy Maćka to Frank Zappa, System of a Down i Dave Matthews Band, wychowywał się na Demarczyk, Niemenie i Grechucie. Do dziś uważa się też za fana zespołu Dżem;-)

Od lutego 2001 roku jest wokalistą zespołu Dżem.

Bluesowy wokalista roku 2004 wg czytelników periodyku "Twój Blues". Ma na koncie 5 solowych płyt.

Więcej informacji:

www.maciekbalcar.com.pl

Program warsztatów

Dla wszystkich czujących bluesa. Zajęcia mają na celu umuzykalnienie i rozśpiewanie grupy poprzez pracę nad konkretnym materiałem piosenkowym, który wybierzemy wspólnie. Sięgać będziemy też do różnych stylistyk i standardów. Dodatkowo praca nad interpretacją piosenki oraz ćwiczenia nad autentycznością, głębią wykonania, rozbudzające wyobraźnię i wpływające na samoświadomość sceniczną. Szczegółowy program określimy po pierwszym spotkaniu w grupie. Do zobaczenia!

Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Klasa II Aleksandra Sozańska - Kut

Aleksandra Sozańska - Kut

L Aleksandra Sozańska-Kut - wokalistka, logopeda, rehabilitant głosu, pedagog, absolwentka wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, logopedii na DSW we Wrocławiu. Na co dzień współpracuje z wrocławskim zespołem Spirituals Singers Band, specjalizującym się w wykonywaniu a cappella utworów gospel, blues, jazz, piosenek zespołu The Beatles, i innych.

Brała udział w licznych szkoleniach dotyczących technik wpływających na poprawę jakości i sprawności głosu, prowadzonych przez wybitnych trenerów, wśród których byli m.in: Dean Kealin, dr Hubert Noe, Bob Stoloff, Roger Treece, Sonia Lachowolska, dr Barbara Sambor, Magdalena Kędzior /technika Aleksandra w śpiewie/, dr Janina Słobodzian-Rakowska /elementy fizjoterapii w kontekście głosu/.

Aktualnie, poza działalnością wokalną, zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu emisji głosu dla wokalistów i mówców, od 10 lat prowadzi własną autorską pracownię wokalno-logopedyczną, jest trenerem głosu w sanatoriach specjalizujących się w turnusach rehabilitacji głosu oraz w Medicus Clinic we Wrocławiu, specjalizuje się w niwelowaniu napięć i blokad głosu, przygotowuje kandydatów do konkursów, castingów, egzaminów.

Program warsztatów

Program w ramach warsztatów wokalnych, realizowanych podczas festiwalu BnB, tematyka moich zajęć będzie obejmować:

  • Zasada działania, anatomia i fizjologia aparatu głosowego, oddychanie, fonacja, mix, artykulacja, rezonans i vowel tuning,flow fonation, balans głosu, patologie głosu, technika Lax Vox,
  • Jak dbać o głos podczas tras koncertowych - elementy rehabilitacji, fizjoterapii głosu, relaksacji,
  • Jedna technika - różne style - głos jako narzędzie pracy,
  • Możliwości głosu,
  • Improwizacja, śpiew wielogłosowy,
  • Zajęcia grupowe i indywidualne - opracowanie zestawu podstawowych ćwiczeń dla każdego uczestnika,
  • Czynny udział w codziennym jam session.
Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Gitara Basowa

Tych, którzy o basie myślą, że to tylko instrument asystujący odsyłamy do posłuchania utworu „Money” Pink Floyd, czy „The Chain” Fleetwood Mac. Tych, którzy już wiedzą i tak jak my rozpływają się na dźwięk głęboko wibrujących strun zapraszamy na warsztaty basowe pod okiem wybitnych prowadzących. Dowiecie się jak zbudować solidny groove, rozwinąć fingerstyle, slap, czy zagrać ghost notes. Jeśli zaprzyjaźnicie się z uczestnikami klasy gitarowej będziecie także mogli przećwiczyć pozycje basista-gitarzysta „ gitary do siebie”. Sprawdźcie szczegóły.

Klasa I Tomasz Grabowy / Marcin Pendowski

Tomasz Grabowy

Od 1995 rok jest członkiem grupy Walk Away. Pod tym szyldem odbył wiele tras koncertowych z gwiazdami jazzu światowego formatu: Mino Cinelu, Frank Gambale, Erick Mariethal, Randy Brecker, Bill Evans, Dean Brown, Bob Malach.

Jako niezależny muzyk współpracował również z : Michałem Urbaniakiem, Urszulą Dudziak, Krystyną Prońko, Dave Samuels (ex Spyro Gyra), Henry McCoullough( ex Joe Cocker). Z tym ostatnim brał udział w dwóch trasach koncertowych na terenie Irlandii.

Obecnie Tomasz Grabowy występuje także w wielu projektach Zbigniewa Lewandowskiego : Mike Russel Band, MFA Kera Band, Krzysztof Puma Piasecki, bluesowy projekt Jana "Izby" Izbińskiego.

Najnowszym projektem z udziałem muzyka jest zespół Zbyszka Jakubka (ex Walk Away).

Od wieku lat Tomasz Grabowy zajmuje czołowe miejsca w ankietach fachowych czasopism muzycznych ( m.in.: nagroda w kategorii Najlepsza Sekcja Rytmiczna oraz Płyta Roku 2002 - Go to Chechua Mountain- Funky Groove -ankieta magazynu Gitara i Bas, oraz tytuł najlepszego zespołu jazzu elektrycznego - Funky Groove- w ankiecie czasopisma Jazz Forum 2003.

Marcin Pendowski

Absolwent UZ (2007) na wydziale Jazzu w klasie basu wybitnego kontrabasisty Jacka Niedzieli. W latach 1998-2003 współpracował z zespołem "ARTROSIS"(gothick-rock), który był dwukrotnie nominowany do nagrody FRYDERYKI. Z zespołem nagrał cztery albumy: "Ukryty Wymiar”, “W imię nocy”, “Pośród kwiatów i cieni", "Fetish", Koncert w Trójce LIVE oraz koncert DVD.

Współkompozytor muzyki do pierwszej polskiej produkcji dla Discovery Channel- dokument "Solidarność. Początek rewolucji". Współpracował z Kubą Stankiewiczem (piano), Grzegorzem Nagórskim (puzon) oraz Ingą Lewandowską (wokal). W 2007 uczestniczył z w nagraniach płyty pt. "Coś dla Dzieci".

Współpracuje także z Amilą Zazu (album "My Sotries"2008, Sony) oraz Przemkiem Pukiem (uczestnik Fabryki Gwiazd). Uczestnik Bass Days Poland 2009. Współpracuje z Kostkiem Joriadisem z jego projektem.

Obecnie związany głównie z zespołem THE POSITIVE. Autor warsztatów basowych publikowanych cyklicznie w czasopiśmie branżowym Basista. Pracuje nad solowym albumem Pendofsky (www.pendofsky.com). Endorser firm Vanderkley, Hand Box, BS.

Program warsztatów

Nauka Podstawowych utworów muzycznych do grania na "jam sessions". Na zajęciach ćwiczymy z podkładami zagrywki ze świadomością akordów i skal, jednocześnie układamy sposoby palcowania oraz pracy prawej dłoni. Wybór tematyki zajęć ustalamy elastycznie, uwzględniając zainteresowania uczestników. System zajęć umożliwia czerpanie korzyści na każdym poziomie zaawansowania. Przedstawienie optymalnych metod organizacji ćwiczeń przy instrumencie.

Program ramowy zajęć:

  • jak szybko i dobrze ustawić instrument,
  • jak zbudować solidny groove, i cóż to w ogóle jest?
  • rozwijanie technik basowych: fingerstyle, kostka, slap, ghost notes, taping, itd,
  • połączenia: skala – akord, czyli o tym że improwizacja to nie czarna magia,
  • praca w tzw. combach – czyli praca w sekcji rytmicznej z gitarą i perkusją.

Wymagania sprzętowe: własny sprawny instrument (gitara basowa) z kablem jack/jack.

Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Perkusja

Drodzy perkusiści, od początku będziemy z Wami szczerzy, solówki „Moby Dick” Led Zeppelin po pięciu dniach nie zagracie, ale po zajęciach z naszymi prowadzącymi na pewno zbliżycie się do Johna Bohnama. Zapraszamy wszystkich dudniących, bębniących, robiących szum, hałas i wywołujących cudowne grzmoty, jak i subtelne wibracje na zajęcia z naszymi genialnymi wykładowcami. Będziemy się temu przysłuchiwać z uwagą… zresztą nie będziemy mieli wyjścia. Sprawdźcie szczegóły.

Klasa I Cezary Konrad / Zbigniew Lewandowski

Cezary Konrad

Perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Akademii Muzycznej im. Fr.Chopina w Warszawie w klasie perkusji prof. Stanisława Skoczyńskiego. Przez czytelników miesięcznika Jazz Forum – uznawany za najlepszego polskiego perkusistę jazzowego według rankingu Jazz Top, nieprzerwanie od roku 1992.

Pod koniec „studiów klasycznych” poświecił się muzyce jazzowej a pierwsze znaczące sukcesy zaczął odnosić jako współtwórca grupy Central Heating Trio (wraz z pianistą Filipem Wojciechowskim,1989), z którą zajął I miejsce na festiwalu Jazz Juniors ‘ 90 w Krakowie oraz otrzymał I nagrodę na Festiwalu „Pomorska Jesień Jazzowa – Klucz Do Kariery” w 1990 roku.

W roku 1995 nagrywa pierwszą współautorską płytę wraz z Susan Weinert – „Meeting in Krakow”- wydaną w 1996 roku. W 1995 roku zakłada też swoją pierwszą grupę: Cezary Konrad Quartet, z którą w 1999 roku nagrywa swoją pierwszą autorską płytę – „One mirror… many reflections” – wydaną w 2000 roku. Muzyka na tej płycie stylistycznie nawiązuje do dokonań Allana Holdswortha oraz zespołów Tribal Tech i Yellow Jackets. Płyta nagrana została w składzie: Darek Krupa (guitars), Piotr Żaczek: (electric bass, fretless bass), Marek Podkowa (tenor sax, EWI), Leszek Możdżer (acoustic and electric piano), Zbigniew Jakubek (keyboards).

Po dłuższej współpracy z Anną Marią Jopek, trwającej od roku 1998, w 2005 roku powstał nowy autorski projekt muzyczny, grupa – Cezary Konrad ‘ the NEW BAND’. W ostatnich latach Cezary Konrad (CK) współpracuje z takimi formacjami muzycznymi jak Włodek Pawlik Trio, czy Krzysztof Herdzin Trio.

Zbigniew Lewandowski

Zbigniew "Levandek" Lewandowski (ur. W 1951 r. w Chojnicach) - muzyk jazzowy, perkusista, kompozytor, aranżer, band leader Od ponad 35 lat na polskiej scenie muzyczne. Współpracował z wieloma muzykami z czołówki polskiego i światowego jazzu. Szczególnie znany jako nauczyciel gry na perkusji - regularnie prowadzi zajęcia warsztatowe (m.in. Blues nad Bobrem, Blues Express), nagrał też dla TVP cykl programów o tematyce perkusyjnej. Obecnie jest wykładowcą we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jest laureatem licznych nagród zespołowych: Grand Prix dla najlepszej orkiestry tradycyjnej na festiwalu Jazz nad Odrą 1972 z zespołem „Sami Swoi”, Grand Prix dla najlepszego big bandu na festiwalu „Złota Tarka” w Warszawie w 1973 roku z Big Bandem Wrocław, Grand Prix na m.in: Super Star na festiwalu jazzowym w Moenchengladbach, tytuł najlepszego perkusisty międzynarodowego festiwalu jazzowego w San Sebastian w 1978 roku. W latach 90 – tych tworzy swoje kultowe trio „Three Generations” a także wspólnie z Wojciechem Karolakiem i Piotrem Baronem „The High Bred Jazz Trio”. W 2007 roku odznaczony brązowym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Program warsztatów

  • Zapoznanie z uczestnikami;
  • Krótki wywiad, dotyczący dotychczasowej edukacji muzycznej;
  • Omówienie różnic w kreowaniu dźwięku pomiędzy muzyką klasyczną a rozrywkową;
  • Wspólna rozgrzewka na ,,padach perkusyjnych";
  • Omówienie najważniejszych rudimentów i ich zastosowanie na zestawie perkusyjnym;
  • Groove ósemkowy;
  • Groove szesnastkowy i różne sposoby orkiestracji hi hatu;
  • Shuffle i shuffle funk;
  • Podstawowe rytmy latynoamerykańskie;
  • Jazz: Pulsacja, Talerz Ride, Rola lewej ręki;
  • Sposoby realizacji akcentów, wynikających z aranżacji utworu;
  • Rytmy nieparzyste;
  • Time displacement, Odd time grouping, Polirytmia;
  • Solo perkusyjne w różnych kontekstach muzycznych m.in. fills, Dialogi z solistami tzw. ,,czwórki", solo na ostinacie, solo na akcentach, solo, jako samodzielna forma muzyczna;
  • Sonorystyka: Miotełki, palki filcowe, Rodsy, granie dłońmi;
  • Strojenie bębnów;
  • Technika gry – sprawdzian i korekty prawidłowego chwytu pałek.
  • Podstawowe ćwiczenia budujące i doskonalące technikę gry i koordynację kończyn.
  • Współczesne formy muzyczne – sposoby budowania groove patterns i realizowanie
  • Na ich bazie, partii perkusji ze świadomością stylu oraz formy w jakiej się poruszamy.
  • Ogrywanie z playbackami współczesnych i tradycyjnych form muzyki rozrywkowej.

Wymagania sprzętowe:

  • pałki
  • miotełki
  • pałki z miękkimi filcowymi główakami
  • perkusyjny practice pad, najlepiej na statywie werblowym
Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Harmonijka Ustna

Co można powiedzieć o harmonijce? Ten niepozorny instrument ma niesamowicie mocne i wręcz niemożliwe do zignorowania brzmienie. Jak śrubokręt wkręca się w nasze zmysły, przeszywając każdą komórkę ciała aż do szpiku kości. Dobrze zagrana partia harmonijki może „zrobić” cały utwór. Co pamiętacie najbardziej z „Like a rolling stone” Boba Dylana, czy „Miss You” The Rolling Stones? Tylko takich harmonijkowych solówek Wam życzymy. To oraz wiele więcej pokażą Wam zaproszeni przez nas wirtuozi tego instrumentu. Sprawdźcie szczegóły.

Klasa I Bartosz Łęczycki / Roman Badeński

Bartosz Łęczycki

Jeden z najlepszych i najbardziej wszechstronnych harmonijkarzy w Europie. Otrzymał dwie platynowe płyty za album Maleńczuk & Waglewski "Koledzy" (2007) oraz Waglewski Fisz Emade "Męska Muzyka"(2008).

Czołowy pedagog i popularyzator harmonijki w naszym kraju. Co rok prowadzi ok. 30 warsztatów muzycznych i gra ok. 100 koncertów w Polsce i za granicą. W ramach Przystanku Woodstock 2008 poprowadził warsztaty muzyczne w Akademii Sztuk Przepięknych, między seminariami takich osobistości jak Tadeusz Mazowiecki czy Tomasz Lis.

W roku 2010 jako pierwszy Polak został zaproszony na największy festiwal harmonijkowy w Minneapolis, organizowany przez SPAH, gdzie zagrał solowy koncert oraz poprowadził wykład dla najbardziej zaawansowanych uczestników zjazdu z całego świata. W roku 2014 wziął udział w największym brytyjskim festiwalu harmonijkowych NHL w Bristolu. Tam poprowadził dwa workshopy o loop station oraz o specjalnych strojeniach harmonijek diatonicznych. Czuje się swobodnie w każdym gatunku muzyki, biegle posługuje się techniką overbending, która pozwala grać dowolną skalę w każdej tonacji na zwykłej 10-cio kanałowej harmonijce diatonicznej.

Prowadził warsztaty mistrzowskie we Francji, USA, Chorwacji czy na Ukrainie. Koncertował również w Niemczech, Belgii czy Maroko.
Jego niezwykłą muzykalność i wirtuozerię docenili m.in. Tommy Emmanuel, Wojciech Waglewski, Marek Raduli, Jarek Śmietana, Andrzej Nowak, Piotr Banach Krzysztof Misiak czy Maciej Maleńczuk.

Udziela się w wielu formacjach muzycznych, występuje solowo z wykorzystaniem loop station oraz jako muzyk sesyjny. Bartek gra wyłącznie na harmonijkach firmy SEYDEL, korzysta z kabli LABOGA Way of Sound, używa wzmacniacza AER Alpha, zaś podczas warsztatów korzysta z programu Band In A Box 2011.

Więcej informacji:

www.bleczycki.com/

Roman Badeński

Zwycięzca wielu konkursów bluesowych i jazzowych wraz z zespołami The Moongang, Debesters i Willie Mae Unit. Laureat konkursu harmonijki na Międzynarodowym Festiwalu Harmonijki Ustnej Harmonica Bridge Bydgoszcz-Toruń 2006. Od tego czasu regularnie w czołówce ankiety Blues Top pisma "Twój Blues" w kategorii Harmonijka Roku.

Nagrania Romka Badeńskiego z grupą The Moongang trafiły na płyty prezentujące utwory czołowych polskich zespołów bluesowych "Antologia Polskiego Bluesa" cz. II ("Świeża Krew") i cz. III ("Czarodzieje Harmonijki") wydane pod patronatem radiowej Trójki. Jego ostatnia płyta "Pampa" nagrana wraz z zespołem Willie Mae Unit została uznana w ankiecie “Blues Top 2018” czytelników kwartalnika "Twój Blues" za płytę roku. Utwory z jego udziałem prezentowane były m.in. przez Wojciecha Manna w TVP2, Tomka Stroynowskiego w TVP Polonia oraz Jana Chojnackiego i Piotra Barona w radiowej Trójce. Endorser czołowej firmy produkującej harmonijki ustne.

Występował na większości festiwali bluesowych w Polsce, w tym dwukrotnie na dużej scenie Rawa Blues Festival. Koncertował również za granicą (Holandia, Belgia, Luksemburg, Niemcy, Szwecja). Posługuje się techniką overbending (granie w 12 tonacjach na 10-cio kanałowej harmonijce diatonicznej).
Nauczyciel gry na harmonijce ustnej na wielu warsztatach w Polsce i za granicą. Występował z czołówką polskiej sceny bluesowej i jazzowej. Na co dzień muzyk sesyjny oraz członek zespołów The Moongang i Willie Mae Unit.

Więcej informacji:

www.badenski.pl

www.williemaeunit.com

Program warsztatów

  • riffy, zagrywki oraz poznawanie standardów
  • sposoby budowania improwizacji
  • doskonalenie obniżania dźwięków ("bending") na wszystkich kanałach harmonijki
  • granie w pozycjach
  • barwa i brzmienie
  • efekty dźwiękowe (wibrata itp.)
  • podstawy technik "tongue blocking", „chugging” oraz "overbending"
  • blues od strony teorii
  • mikrofony, wzmacniacze lampowe
  • konserwacja, customizacja i naprawa harmonijek
  • tematy zaproponowane przez uczestników warsztatów
  • nauka i doskonalenie obniżeń dźwięków
  • zagrywki Mistrzów, tradycja i nowoczesność
  • improwizacja, teoria i praktyka

Do warsztatów niezbędne będą:

  • sprawna, 10-cio kanałowa harmonijka diatoniczna ("bluesowa"), koniecznie w tonacji C
  • ewentualnie sprzęt do nagrywania próbek dźwiękowych (wystarczy aplikacja dyktafonu w kom.)

Program zajęć jest dostosowany do potrzeb i oczekiwań Uczestników.

Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Hammond / Klawisze

„Riders on the storm” The Doors… tutaj moglibyśmy skończyć nasz opis i wystarczyłby za tysiąc słów opisujących klawisze. Ten instrument tworzy klimat, czaruje, wprowadza słuchacza w inny świat, wzbogaca cały utwór, dodając mu finezji. Pasjonatów Hammonda zapraszamy na spotkania z jednym z najbardziej utalentowanych wirtuozów tego instrumentu w Polsce. Nauczycie się improwizacji z użyciem skali bluesowej, czy też jak przygotować dobry lead sheet. Sprawdźcie szczegóły.

Klasa I Kajetan Galas

Kajetan Galas

Organista, pianista, edukator, od 2010 roku w ścisłej czołówce polskich organistów jazzowych według corocznej ankiety magazynu Jazz Forum, oficjalny artysta Hammond Polska i Hammond Europe.

Absolwent klasy fortepianu jazzowego Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, studiował również w ArtEZ Enschede w klasie Organów Hammonda.

typendysta Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, wielokrotny stypendysta rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, laureat nagrody fundacji My Polish Heart; laureat konkursów jazzowych m.in. Blue Note Jazz Competition, Jazz nad Odrą, Azoty Tarnów International Jazz Contest, Novum Jazz Festival, Krokus Jazz Festival.
Lider autorskiej formacji Organ Spot, z którą wydał debiutancki album w 2012 roku. Członek wielu zespołów, m.in. Yarosh Organ Trio, Patrycjusz Gruszecki Trio, Jacek Niedziela-Meira Trio, Bartosz Pernal Quartet, Małgorzata Zuber Quartet, przez kilka lat współpracował z Januszem Muniakiem współtworząc jeden z jego ostatnich muzycznych projektów.
Nagrał sześć długogrających albumów muzycznych wydanych na płytach CD: „Organ Spot” zespołu Organ Spot (2012), „Yarosh Organ Trio” zespołu Yarosh Organ Trio (2016), „Something about” Patrycjusza Gruszeckiego (2017), Ferias no Brasil zespołu Jamioł-Galas-Piątek wraz z Piotrem Baronem (2018), "Alterakcje" Yarosh Organ Trio (2018) oraz „Burrelhouse” z triem Jacka Niedzieli-Meiry. Jego wykonania znajdują się na wielu innych płytach – m.in. na albumach Mirosława Sitkowskiego z Krzesimirem Dębskim, czy Jazz in Academia – wydawnictwie Akademii Muzycznej w Krakowie, kompilacjach The Best of Cracow Jazz czy „Trójkowej” składance Piotra Kaczkowskiego – Minimax.
Od 2019 roku prowadzący klasę Organów Hammonda w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.

Program warsztatów

Program i tematy będą uzależnione od poziomu uczestników, na każdym poziomie zaawansowania każdy znajdzie coś dla siebie! Przykładowe tematy które chciałbym poruszyć:

  • ustawienie aparatu gry i pozycja przy instrumencie
  • forma bluesa i jej odmiany
  • symbole akordów
  • nauka akompaniamentu w zespole - w oparciu o symbole akordów - jedną ręką i oburącz
  • nauka akompaniamentu fortepianowego solo - w oparciu o symbole akordów
  • nauka improwizacji z użyciem skali bluesowej, pentatonik, skal modalnych i innych
  • kadencje II-V-I
  • organy Hammonda - budowa i zasada działania
  • techniki gry na organach Hammonda
  • rytm: puls straight vs swing / shuffle
  • jak zagrać interesującą improwizację
  • jak przygotować dobry lead sheet, tzw. prymkę
  • każdy inny temat który zaproponujesz!

Przywieźcie ze sobą pytania i zagadnienia, problemy wykonawcze które was nurtują, na pewno pomogę!

Do warsztatów niezbędne będą:

  • zeszyt do nut lub papier nutowy i coś do pisania,
  • zajęcia będą prowadzone przy jednym instrumencie, nie jest wymagane, by uczestnicy mieli swoje instrumenty na zajęciach, choć własny instrument może się przydać do ćwiczenia między zajęciami,
  • jeżeli uczestnik chce, to może się wpiąć w mikser na zajęciach, w takim przypadku musi mieć swój kabel jack do podłączenia do miksera.
Zapisz się na warsztat

Brak miejsc

Masterclass

Ta klasa to mieszanka wybuchowa. Połączenie stylów, technik, charakterów, charyzmy! Co z tego wyjdzie? To zależy tylko od Was. Ale bądźcie spokojni, nad wszystkim czuwa Magda, która prowadziła masterclass w przeszłości z ogromnym sukcesem. Warsztat ten przygotowany jest dla tych z Was, którzy mają opanowany swój instrument na poziomie zaawansowanym a chcieliby rozwinąć swoje umiejętności gry w zespole. W efekcie Waszej kilkudniowej pracy wykonacie godzinny koncert przed publicznością klubu festiwalowego Blues nad Bobrem.

Klasa I Magdalena Piskorczyk

Magdalena Piskorczyk

Magda to wokalistka śpiewająca dojrzałym, niskim, „czarnym” głosem oraz multiinstrumentalistka grająca na gitarach: akustycznej, elektrycznej i basowej, a także na instrumentach perkusyjnych. Wykonuje głównie muzykę zakorzenioną w tradycji afro-amerykańskiej i afrykańskiej. Aranżuje i komponuje, regularnie koncertuje ze swym zespołem, była gościem wielu festiwali międzynarodowych, m.in. w Niemczech, Skandynawii, Luksemburgu, Anglii, na Węgrzech, we Francji i na Tajwanie.

Autorka akustycznego albumu koncertowego „Magda Live”, nominowanego do nagrody Fryderyk 2009, płyty studyjnej „Blues Travelling” nagranej z udziałem Michała Urbaniaka oraz albumu „Live at Satyrblues” prezentującego koncert ze szwedzkim gitarzystą i wokalistą Slidin’ Slimem.

Jesienią 2011 roku wydała dwie nowe płyty (obie nominowane do nagrody Fryderyk 2012): studyjny album „Mahalia” upamiętniający 100 rocznicę urodzin królowej muzyki gospel Mahalii Jackson oraz podwójny album „Afro Groove” prezentujący zapis koncertu nagranego z wirtuozem harmonijki z Memphis Billy Gibsonem. To wydawnictwo to zaproszenie do muzycznej podróży poprzez świat bliskich Magdzie tradycji, kultur i dźwięków – bardzo osobiste połączenie muzyki o korzeniach afro-amerykańskich (soul, blues, jazz, funk) z rytmami i melodiami etnicznymi, zwłaszcza zachodnio-afrykańskimi.

Prowadzi warsztaty muzyczne Magda Piskorczyk Masterclass według własnego autorskiego programu m.in. w ramach Bluesa nad Bobrem. Efektem warsztatów w warszawskim OKO jest wydana w 2012 roku płyta „Magda Piskorczyk Masterclass”.

Magda Piskorczyk jest dwukrotną półfinalistką międzynarodowego konkursu IBC w Memphis. Siedmiokrotnie wybierana Wokalistką Roku (2003, 2004, 2006, 2009, 2011, 2012, 2013) przez czytelników kwartalnika „Twój Blues”. Nazwana we Francji „la voix noire et au costume blanc” (czarny głos w białym kostiumie).

Program warsztatów

Zapraszam wokalistów, gitarzystów, perkusistów, basistów, perkusjonalistów i instrumentalistów każdego rodzaju, którzy mają pewne doświadczenie muzyczne (np. zagrają solówkę, mają podstawy techniczne, potrafią przygotować utwór ze słuchu), być może myślą o stworzeniu własnego zespołu, chcą nauczyć się grać z innymi ludźmi, aranżować, nauczyć się jak prowadzić zespół, próby etc.

Mile widziane są wszystkie style muzyczne, z naciskiem na stylistykę, która obejmuje muzykę o czarnych korzeniach w szerokim jej aspekcie blues (w tym także afro, etno ...), jazz, soul, funk, rock, którego bez bluesa nie uświadczylibyśmy.

Każdy z uczestników musi dysponować instrumentem, na którym chce zagrać, otwarte uszy na tworzoną podczas warsztatów muzykę, zapał do pracy oraz elastyczność na moje, jak innych warsztatowiczów propozycje muzyczne.

  • wspólne przygotowanie materiału koncertowego (ok. 60 minut),
  • poza kształceniem indywidualnych umiejętności, nauka współpracy w zespole,
  • szersze spojrzenie na muzykę, bez zamykania jej w szufladkach gatunków,
  • wyrażanie własnej osobowości przez instrument,
  • dążenie do własnej interpretacji opowieści muzycznej w jej trzech sferach: instrumentalnej, wokalnej i słownej,
  • praca aranżacyjna w grupie - budowanie utworów od podstaw,
  • zapoznanie się z rolą poszczególnych instrumentów w zespole,
  • oswajanie się ze sceną,
  • przygotowanie do koncertu od strony technicznej z punktu widzenia muzyka, jak i od strony techniki scenicznej oraz tej od strony FOH (Front of House).

Playlista

Obejmować będzie utwory, które wybiorą uczestnicy warsztatów w konsultacji ze mną. Jednym z celów jest zbudowanie takiego repertuaru, w którym uczestnicy będą czuli się komfortowo i który pozwoli na jak najszersze wykorzystanie potencjału każdego z muzyków, zarówno w zakresie umiejętności technicznych, aranżacyjnych, jak i przede wszystkim własnej ekspresji poprzez instrument. W czasie doboru playlisty nastąpi wspólna selekcja utworów podczas pierwszego spotkania.

Zapisz się na warsztat

Brak miejsc